2015. május 21., csütörtök

Barna rizses cukkini fasírt

Barnarizs labda, 2. felvonás. 🙂 Volt cukkini a hűtőben, gondoltam összeismertetem a rizsemmel. Láss csodát, a rizs egy éjszaka alatt pergős lett! Nem tudom hogy történt, de amikor villával egy kicsit átkevertem, úgy nézett ki, ahogy a rizsnek ki kell néznie. Mondtam is magamban, hogy milyen jófej vagy barátom, ezt tegnap kellett volna produkálnod. Na mindegy, majd most! Összeállítottam a kis fasírt masszámat, kisütöttem és olyan finom lett, hogy nem győztem ámulni. Minden jó, ha vége jó... 🙂
 
Barna rizses cukkini fasírt

Hozzávalók:
  • 1 közepes cukkini
  • 300 g főtt barna rizs
  • 1 tojás
  • só, bors,
  • 1 kk. kurkuma
  • 1 kk. fokhagyma por (vagy 1 gerezd reszelt fokhagyma)
  • zsemlemorzsa
  • 3-4 ek. olíva olaj a sütéshez

Elkészítés:


A cukkinit lereszeljük egy nagy lyukú reszelőn, alaposan besózzuk és kb. 10 percig állni hagyjuk, hogy levet eresszen. Alaposan kinyomkodjuk belőle a nedvességet, majd hozzáadjuk a főtt rizst, a tojást, sózzuk, borsozzuk és megszórjuk kurkumával és fokhagyma porral.


Pogácsákat formázunk belőle, megforgatjuk zsemlemorzsában.


Kevés olíva olajon arany barnára sütjük.



Én fokhagymás joghurt öntettel tálaltam, de lehet belőle akár főzelék feltét is, vagy húsok mellé köret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése