2015. május 12., kedd

Hal curry

A hal... Van, aki szereti, van, aki nem. Igazából én szeretem, bár őszintén szólva ritkán eszünk halat. Sokszor hosszú hetekig eszembe se jut, aztán egyszer csak megkívánom. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon egészséges, meg Omega 3 zsírsav, meg fogyókúrázóknak is nagyon… meg blablabla, de mégis utolsóként gondolok rá, ha már végképp nincs ötletem, hogy mit főzzek. Mivel igazi magyar gyerekként nőttem fel, így a mai napig hamarabb kerül az asztalra egy marhapörkölt, egy rántott hús, vagy egy istenes babgulyás…🙂 Ez a recept viszont nagyon bevált, tényleg ízletes, megéri kipróbálni.

Hal curry
Hozzávalók:
  • 4 ek olíva olaj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 500 g tőkehal filé
  • 400 ml kókusztej
  • 1 tk. curry por
  • kurkuma, őrölt gyömbér, só, bors, őrölt kömény (ízlés szerint)
Elkészítés:

Az olíva olajat felforrósítjuk egy serpenyőben majd rádobjuk az apróra vágott vöröshagymát és a reszelt fokhagymát. 

Beletesszük a fűszereket, alaposan összekeverjük és kb. 10 percig közepes lángon folyamatosan kevergetve pirítjuk.

Felszeleteljük a halat falatnyi darabokra.

Belekeverjük a fűszeres hagymába, és pár percig nagy lángon, kevergetve pirítjuk.
Ráöntjük a kókusztejet és még pár percig főzzük.

Párolt rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése