2015. május 20., szerda

Tavaszi szarvacska

Megint egy húsmentes fogás az egészséges táplálkozás jegyében. 🙂 

Először nagy lelkesedéssel eldöntöttem, hogy főtt barna rizzsel fogom tálalni a ragut, mert hogy az milyen jó hatással van a szervezetre, és a diétámba is passzol és vigyázok az egész család egészségére satöbbi satöbbi ... 

Meg is főztem a rizst, de egy "gusztusos"  labda lett belőle. Szóval a barna rizs főzését hangyányit még gyakorolni kell. 🙂

Vettem egy mély levegőt, gondoltam lapozzunk! Nem veszi el a kedvem, majd lesz belőle zöldséges rizspogácsa, vagy valami hasonló...

Így aztán főztem szarvacska tésztát, hogy a családnak ne kelljen azt az isssteni barna rizst enni. Én hős voltam, rizseztem. A raguval összekeverve egész ehető volt. 🙂

 
Tavaszi szarvacska

Hozzávalók:
  • 3 ek. olíva olaj
  • 1 nagy padlizsán
  • 1 zöld paprika
  • 1 piros pritamin paprika
  • 2 marék zöldborsó
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 1 nagy sárgarépa
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 paradicsom
  • 1/2 csokor petrezselyem
  • 2 ek paradicsom püré
  • 1,5 dl főzőtejszín
  • 2 dl húsleves
  • 250 g szarvacska tészta
  • só, bors, őrölt kömény
  • cukor
 Elkészítés:

Az apróra vágott vöröshagymát és a reszelt fokhagymát megfuttatjuk az olajon. Beletesszük az apróra vágott paprikákat és paradicsomot, belereszeljük a répát és a hámozott padlizsánt. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel, majd beleszórjuk a borsót is.
Teszünk bele paradicsompürét és felöntjük kb. 2 dl húslevessel. Ízlés szerint tehetünk bele egy kis cukrot is, hogy ellensúlyozzuk a paradicsom savasságát. Lassú tűzön főzzük, amíg minden jól meg nem puhul.


A végén beleöntjük a főzőtejszínt, majd még egyet forralunk rajta, amíg be nem sűrűsödik.
Az elkészült raguhoz adjuk a sós vízben kifőzött tésztát és alaposan összekeverjük.
Reszelt sajttal a tetején tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése