2015. június 6., szombat

Gyros

Az utóbbi pár napban kétszer is gyros volt nálunk a menü,mert nagyon szeretjük. 

Mindig másképp fűszerezem, mert szeretem minél többféleképpen kipróbálni. Néha az oregánó dominál, néha a csípős ízek, máskor meg a fokhagyma. Éppen ezért nincs bevált gyros fűszer receptem, de azért leírom, hogy most miket használtam. 

Természetesen mindenki úgy variálja az arányokat, ahogy az ízlésének megfelel, mi így szeretjük.
 

Gyros pitában

Gyros tál
Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemell
  • 8-10 ek. olíva olaj
  • 1,5 ek. só
  • 1/2 tk. őrölt fekete bors
  • 2 tk. fokhagyma granulátum
  • 1 ek. morzsolt oregánó
  • 1 tk. morzsolt kakukkfű
  • 1 tk őrölt kömény
  • 1 csipet fahéj
  • 1 csipet szerecsendió

Elkészítés:

A húst vékony csíkokra vágjuk és összekeverjük a fűszerekkel.
Kb. 1 órát állni hagyjuk, addig elkészíthetjük a köreteket.
A húst 2-3 adagban sütjük meg nagy lángon, az olíva olajat is ebben az arányban adagoljuk.

Én egyik nap steak burgonyával és tzatzikivel tálaltam, másik alkalommal pitával, kapros öntettel és zöldségekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése