2015. június 20., szombat

Sajt bundában sült csirke

A kislányom egy ideje mondogatja, hogy a Mamával szeretne ebédelni. 🙂 Szerencsére a párom szülei itt laknak a közelben, úgyhogy a kis hölgy kívánsága könnyen teljesíthető. 

Nagyon szeretem amikor összeülünk egy kellemes ebédre, mert olyankor jókat beszélgetünk és a kislányom is nagyon boldog, hogy mindenki együtt van. Nem utolsó sorban pedig imádom amikor mindenkinek én főzhetek. 🙂

És most jöjjön a recept, amit mindenkinek jó szívvel ajánlok, aki nagy családra, vagy sok vendégre főz.

Sajt bundában sült csirke

Hozzávalók:
  • 6 db csirkecomb
  • 3 db csirkemell filé
  • 450 g reszelt sajt (én goudát használtam)
  • liszt
  • 3 tojás
  • zsemlemorzsa
  • vaj a tepsi kikenéséhez
  • 500 ml főzőtejszín
  • 2 késhegynyi szerecsendió
  • só, bors, őrölt kömény, fokhagyma por
Elkészítés:

A csirkecombokat és a csirkemellet ketté vágjuk. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel és fokhagyma porral.
Egy nagy tepsit kikenünk vajjal és megszórjuk zsemlemorzsával.
A húsokat megforgatjuk a lisztben, a tojásban, és a reszelt sajtban, majd belehelyezzük őket a tepsibe.


A főzőtejszínbe szórjuk a szerecsendiót és alaposan összekeverjük. Ha marad tojás a panírozásból, én azt is bele szoktam önteni, hogy ne kelljen kidobni. Ráöntjük a tejszínes keveréket a húsokra, odafigyelve, hogy mindenhova jusson belőle.


Előmelegített sütőbe tesszük és 200 fokon, alufóliával lefedve kb. 1 órát sütjük. Ha nagyobbak a csirkecombok, akkor a sütési idő akár másfél óra is lehet, úgyhogy 1 óra elteltével érdemes villával ellenőrizni, hogy mennyire puha.  
Amikor már puhának találjuk a húsokat, alufólia nélkül 220 fokon rápirítjuk a sajtot.



Én most zöldséges rizzsel tálaltam, de sült, vagy petrezselymes burgonya is jól illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése