2015. július 19., vasárnap

Csirke pörkölt

Emlékszem, hogy gyerekkoromban az én drága nagyim sokszor készítette el ezt az ételt, bár az övé inkább paprikás csirke volt, mint pörkölt. Én sokkal több hagymát teszek alá, és a fűszerezésem is másabb. Ettől függetlenül mindig a mami jut róla eszembe, mert az övé is isteni volt. Mennyei nokedlivel tálalta, amit senki más nem tudott úgy elkészíteni, mint ő. Nem használt nokedli szaggatót, a masszát késsel kapargatta  egy vágódeszkáról a forró vízbe. 🙂 Elég időigényes volt, de nem bánta, mert mindenki agyon dicsért amikor ette. 🙂
 
Csirke pörkölt
Hozzávalók:

  • 1 egész csirke (az enyém 1200 g volt)
  • 5 ek. olíva olaj
  • 5 közepes fej vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy paradicsom
  • 1 nagy tv paprika
  • 1 kis doboz paradicsom püré
  • pirospaprika
  • 1 db babérlevél
  • só, bors, őrölt kömény
  • majoránna

Elkészítés:

A hagymákat apró kockára vágjuk, majd az olajon elkezdjük dinsztelni. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel.
Amíg puhul, feldaraboljuk a csirkét.
A hagymát lehúzzuk a tűzről és hozzáadjuk a pirospaprikát. Én a hagymát egy botmixer segítségével pépesíteni szoktam, hogy még sűrűbb legyen a szaft, de ha valaki nem szeretné, nem szükséges. Rátesszük a csirke darabokat és felengedjük annyi vízzel, hogy ellepje. Szükség szerint még kicsit sózzuk, majd beletesszük a babérlevelet, a majoránnát, a 4 felé vágott paradicsomot és tv paprikát. Hozzákeverjük a paradicsom pürét, és közepes lángon készre főzzük.

Én most nokedlit és kovászos uborkát kínáltam hozzá, de tálalhatjuk főtt tésztával, rizzsel vagy burgonyával is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése