2015. július 19., vasárnap

Kovászos uborka

Ha van valami, amit bármikor, bármilyen mennyiségben képes vagyok megenni, akkor az a kovászos uborka. 🙂 

Sült vagy rántott húsokhoz, pörkölthöz, fasírthoz, vagy akár zsíros kenyérhez egyszerűen mennyei. Bár nekem ezek nélkül is jöhet, én magában is elrágom a nap bármely szakában. 🙂 

Ez a recept már nagyon régóta megvan, és még soha nem csalódtam benne. Próbálkozásaim elején  egyetlen egyszer lett puha az uborka, de az, az én hibám volt, mert túl sokáig érleltem és nem kóstoltam közben.

Tehát kovászolásra fel! Megéri kipróbálni. 😊

 
Kovászos uborka
Hozzávalók:

  • 20 db közepes kovászolni való uborka (kb. 2,5 kg)
  • 2 csokor kapor
  • 1 nagy fej fokhagyma
  • 250 g fehér kenyér, vagy zsömle
  • 2 l meleg víz
  • 60 g só

 Elkészítés:

Az uborkákat nagyon alaposan megmossuk, végeit levágjuk, majd kétszer hosszában bevágjuk úgy, hogy a végeken egyben maradjon. Így jobban át tudja majd járni a sós víz, és fogyasztáskor négy felé tudjuk választani, gusztusos szeleteket kapva. 

A fokhagyma gerezdeket megpucoljuk, a kaprot alaposan megmossuk.

Egy 3 literes befőttes üveg aljába helyezzük az egyik csokor kaprot, majd állítva ráteszünk egy sor uborkát. Rászórjuk a fokhagyma felét, majd jöhet a többi uborka. A végén rátesszük a maradék fokhagymát és a másik csokor kaprot.

A meleg vízhez keverjük a sót, és ráöntjük az uborkára. Nekem nem kellett rá 2 liter folyadék. 

A végén ráhelyezzük a kenyeret és egy kistányérral lefedjük. Én alá is szoktam tenni egy műanyag tálat, mert kifuthat a leve.  Meleg, napos helyen érleljük.

Nagy melegben maximum 3 nap alatt elkészül. Nekem ebben a dög melegben most kerek 30 óra alatt tökéletesen összeért. Érdemes közben kóstolgatni, mert jártam már úgy, hogy nagyon megpuhult az uborka. Ha véletlenül kicsit elforrja a levét, mindenképpen pótolni kell, mert a felső uborkák végei kiszáradhatnak.

Amikor elkészült, az uborkákat műanyag edénybe tesszük, rászűrjük a levet és hűtőszekrényben tároljuk. Én a fokhagymát is mellé tettem, mert imádom. 🙂

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése