2015. július 22., szerda

Paradicsomos tészta

Egyre többször kerülök bajba a gyermek étkeztetés kapcsán. 😊 Az én gyönyörű pici lányom ugyanis ahogy cseperedik, egyre inkább kezd válogatóssá válni. Ez igazából nem is lenne olyan nagy baj, mert ugye nem szerethet mindenki mindent, de Őnagysága egyik héten szeret valamit, a másik héten már nem. (ez alól kivételt képez a rántott hús, amit szerintem álmában is megenne 😊)
Éppen ezért próbálkozom rendületlenül a különböző menükkel, kisebb-nagyobb sikerekkel. Ez a recept is egy ilyen próbálkozás, bár a hagyma és paradicsom darabok miatt aggódtam egy kicsit, mert a múlt héten még zavarta őt egy hasonló raguban. És láss csodát, a Nagysasszony most két pofára habzsolta! 😊 (én meg úsztam a boldogságban 😊)
 
Paradicsomos tészta
Hozzávalók:
  • 2 ek.olíva olaj
  • 1 közepes fej  vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy paradicsom
  • 3 ek. paradicsom püré
  • só, bors, őrölt kömény,oregánó
  • cukor
  • 1,5 dl tej
  • reszelt parmezán
  • 150 g száraz tészta (lehet bármilyen amilyet kedvelünk, nekem apró szarvacska volt itthon)
Elkészítés:

Olíva olajon megdinszteljük az apró kockára vágott vöröshagymát és a reszelt fokhagymát. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk őrölt köménnyel és oregánóval.
A paradicsomot meghámozzuk, apró kockára vágjuk és a hagymához keverjük.
Beletesszük a paradicsom pürét, felöntjük kb. 0,5 dl vízzel és 1,5 dl tejjel.
Az egészet addig főzzük, amíg minden teljesen meg nem puhul, és a leve mártás sűrűségű nem lesz.
A végén ízlés szerint ízesíthetjük egy kis cukorral. Én mindig teszek a paradicsomos ételekbe, mert ellensúlyozza a savasságát és nagyon jó ízt ad.

A kész mártásba keverjük a reszelt parmezán sajtot és a sós vízben puhára főzött tésztát. Tálalás előtt a tetejét még meghinthetjük egy kis sajttal. Nem muszáj parmezánt adni hozzá, én azért használom szívesen, mert a kislányommal nagyon szeretjük. Aki nem kedveli, nyugodtan helyettesítheti a kedvencével. 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése